Pening2. Appetite makin bertambah. Kalau dulu makan Mc D meal set, memang fries and air tak pernah nak abis lah. Just the main food jer yg abis. But now, the whole set boleh abis, pastu sekali dgn sundae pun boleh masuk lagi. If dulu breakfast cukup dgn nesvita jer, plus sekeping roti kekadang, but now, sure nak heavy heavy punya. Kuih satu dua tak cukup. Mesti tiga ke atas. Kalau tak, something goreng dgn telur. Tak kisah lah, meehoon goreng ke, nasik goreng ke, mee goreng ke, pastu letak telur. Pastu 10.30am dah nak cari makanan lagi. Aiyaa. Berat dah naik 12kg since pregnant. Baru nak masuk 25 minggu. Ada lagi 13-15 minggu InsyaAllah. Kalau dalam sebulan naik 3kg, alamatnya sampai bersalin macam ada harapan jadi 20kg in total. The problem is, bila dah naik super2 ni, badan rasa lesu, cepat letih and malas nak buat benda2. Mood pun tak berapa nak ok. Wish I could have someone to exercise with. Nak exercise sorang2, mmg tak berapa nak motivate sangat. Hehe.
Oh ya, apart from weight gain, lately I always have weird dreams. Is it normal? Dreams like I have like beard on my face, my newborn baby somehow can talk and walk almost immediately after birth, scary nightmares, and a lot that I can't remember but very strange and scary. Honestly I'm scared. Feel a bit down and have mixed feelings. Really need a soothing vacation or something. That can free my mind from thinking of the odds stuff. Like walking along the beach or surround by nature (all the greens) or sitting down just enjoying the peaceful view. Anything...


No comments:
Post a Comment